Resim Edebiyat İlişkisi: Tanzimat- Meşrutiyet-Erken Cumhuriyet Dönemi
Tarih: 24 Mart, 31 Mart ve 7 Nisan Perşembe
20.00-21.30
Eğitmen: İnci Aydın
Üç hafta sürecek olan atölyede
Tanzimat Dönemi’nden Erken Cumhuriyet Dönemi’ne kadar olan süreçte bireyin ön plana çıkışı, kadının kamusal yaşama katılması, Doğu ve Batı ikilemi, sosyal yaşamda değişiklikler gibi konuların resim ve edebiyatta karşılığını multidisipliner bir şekilde inceleyeceğiz.
1.Hafta
Batı tarzı resmin ve edebiyatın eş zamanlı toplumumuza girdiği Tanzimat Dönemi’nde; perspektifin resim ve edebiyatta karşılığı, tasavvufun, batı ve doğu ikileminin yansımalarının resim ve edebiyattan örneklerle anlaşılır kılınması sağlanacaktır.
2.Hafta
İki önemli edebiyat topluluğu olan Edebiyat-ı Cedide ve Fecr-i Âti’nin üretimde bulunduğu Meşrutiyet yıllarında 1914 Kuşağı ressamları ve eserleri ortak bir dil kurmuşlardır. Bu dönemde, romandaki ustalaşma, bireyin ön plana çıkışı, doğayı plastik bir nesne olarak algılamanın resimde ve edebiyatta eş zamanlı olarak ortaya çıkışı, sembollerin sanat eserlerindeki karşılıkları incelenecektir.
3.Hafta
Cumhuriyet ve devrimlerinin sanatçılar tarafından üretime dönüştüğü 1923-1940 aralığı sosyal yaşamdaki değişiklikler, kadının kamusal yaşama katılması, okuma yazma seferberliği, devrimcilik ve halkçılık ilkeleri bağlamında ele alınacaktır. Ayrıca modernleşmenin sancılarının resim ve edebiyata yansımaları birlikte değerlendirilecektir.
*Atölye Zoom üzerinden gerçekleşecektir.
İnci Aydın Çolak
1996-2000 arası İstanbul Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde eğitim gördü. 2002-2005 arasında Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Yeni Türk Edebiyatı Anabilim dalında yaptığı yüksek lisans eğitimini “Tanzimat Romanlarında Şair Tipleri” tez çalışmasıyla tamamladı. 2009-2011 arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Anabilim Dalı’nda yaptığı yüksek lisansından “Kuruluşundan 1940’lara Kadar Geçen Sürede Askeri Okulların Türk Resim Sanatına Katkıları” başlıklı tez çalışmasıyla mezun oldu. 2017 yılında aynı kurumdan“Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Resim ve Edebiyatta Paylaşılan Ortak Dil” başlıklı teziyle doktora derecesini aldı. Yazıları ve makaleleri Varlık, Açık Alan Sanat ve Tasarım dergilerinde yayımlanan Çolak’ın yayımlanmış beş öykü kitabı da bulunmaktadır. “İmge ve İmaj/ Türkiye’de Resim ve Edebiyatta Ortak Dil” adlı çalışması Corpus Yayınlarından çıkan Çolak, MSGSÜ Müzecilik bölümünde “Resim ve Edebiyatın Ortak Dili- Sanatçı Mekânları” adlı dersi vermektedir. AICA üyesidir.