*10 kişilik kontenjanımız vardır, atölye Teşvikiye, Narmanlı Apartmanı’nda yüz yüze gerçekleşecektir.
Tarih: 2, 9, 16, 23 Kasım Perşembe, 20.00-22.30
Eğitmen: Lara Lakay
SANAT TARİHİ, İMGE VE SÖZCÜK İLİŞKİLERİ, YAZI PRATİKLERİ, OKUMALAR
Yaratıcı Düşünce ve Yazı Atölyesi, toplamda 4 farklı konu başlığından oluşarak, birbiri ile bağlantılı konuların işlendiği, alternatif yazı çalışmalarının gerçekleştirildiği, oyunlar oynanan, katılımcılara hem pratik hem de teorik içerikler sunan bir atölyedir.
Konvansiyonel bir yazarlık atölyesi değildir. Felsefe, sanat tarihi, şiir, edebiyat, sinema, müzik, sosyoloji ve performans gibi farklı alanlardan beslenir.
Katılımcılara işaretler bulabilecekleri referanslar, anlatılar ve tartışma alanları sunar.
Hiyerarşik bir ders yapısı yoktur, bir takım bilgiler ve pratikler ile kolaylaştırıcılık sağlanır.
1. Hafta: Kaçıncı Yeni?
Modernleşme içgüdüsü üzerinden, “yeni” kavramına bakış: yeni düşünce, Kant’ın yenisi, Rumi’nin yenisi, ikinci yeni, fransız yeni dalgası ne olabilir?
Yeni, yeniden yaratım; yeni düşünce kavramları, yine ve yeni kelimenlendirme çalışmaları, imaj, imge, imago ve sözcük ilişkisi üzerine tartışmalar, varlık-yokluk, ölümlülük-ölümsüzlük ve yazarın serüveni, yeni kahramalar yaratmak.
2. Hafta: Gerçeği Bükmek
Sanat akımlarında ‘görülen’ gerçeğin, ‘hissedilen’ gerçeğe dönüşmesi mümkün oldu. Sanat tuvalin dışına çıktığında ne oluyor olabilir? Parçalardan bir bütün nasıl oluşturulur? Şiir bu noktada nerede duruyor? Fragmanlar nasıl birleşir?
3. Hafta: İmaj ve Yazı
Sanat eserlerinin neyi temsil ettiği üzerinden bir tartışma. Bir imaj, bir film, bir heykel neleri anlatabilir? Sürrealist manifesto bu anlamda bize nasıl ilham olabilir? Sınırı olmayan “yazı” pratiği, düşündüğümüz her konuda bize nasıl yardım edecektir? Sinema örnekleri ve John Berger’in okumaları üzerinden imaj üzerine yazı yazmak için pratikler. Anlam/anlamsızlık, bellek-hafıza, gündelik hayatta yazarak ilişkilenmek üzerine hikaye kurma pratikleri.
4. Hafta: Görülecek Şeyler Yaratmak
Baudrillard, “görüntüleri yok edenlerden değil, görülecek hiçbir şeyin olmadığı bir görüntü bolluğu üretenlerdeniz” derken neyi ima ediyordu? sanatta ve toplumsal gündemlerimizde eleştirdiğimiz alanları, kendi arşivimizde biriktirdiğimiz farklı ilgi alanları, beceriler ve görüşlerimizle neye dönüştürebiliriz?
“İmgeler anlamı, sözcükler imgeyi anlatır. Bir anlamı gün ışığına çıkarmak için imgelerden daha iyi bir yol olamaz. Sözcükler, imgelerin yöresinde toplanmalıdır, o zaman imgeleri kurabilmek için doğru sözcükler meydana çıkar. İmgeler anlamın yöresinde toplanmalıdır, o zaman anlamın kurulması için doğru imgeler meydana çıkar. Anlam imgelerle aydınlanır, aynı şekilde imgeler de sözcüklerle.”
Wang Bi (226 – 249)
Lara Lakay kimdir?
İstanbul’da doğdu. Beyoğlu İtalyan Lisesi akabinde İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Sanat Yönetimi lisans programını tamamladı. Değişim ve ardından Master öğrencisi olarak IUAV ve Venedik Ca’ Foscari Üniversitelerinde Görsel Sanatlar ve Kültür Kuram ve Ekonomisi eğitimleri aldı.
2011 senesi itibariyle Türkiye’de ve yurtdışında kültür-sanat projelerinde yer almaya başlayarak, editörlük, çevirmenlik ve yaratıcı danışmanlık yaptı. Hindistan, Balkanlar, Avrupa gibi farklı coğrafyalarda gönüllü hizmetlerde vakit geçirdi.
Çalışmalarını son senelerde kültürlerarası çalışmalar, küratöryel imaj-yazı ilişkisi, felsefe ve şiir üzerinde yoğunlaştırarak kültürel çalışmalar alanına kaydı. Oto-kurmaca anlatı kitabı “Yoli ve Mo” 2022 senesinde yayımlandı; “Bugün Günlerden Bilmem Ne?” başlıklı yaratıcılık üzerine konuştuğu Podcast’i, eş-kurucusu olduğu sofralı kültür girişimi “Masa da Masa” ve 3 senedir yürütücülüğünü üstlendiği “Yaratıcı Düşünce ve Yazı Atölyesi” devam etmekte.
Aktif olarak yazarlık ve disiplinler arası sanatsal üretimine devam ediyor.