Siyah Beyaz Filmlerin Müziği
Eğitmen: Feyzi Erçin
Tarih: 30 Kasım Salı 20:00-21:30
*Atölyemiz zoom üzerinden gerçekleşecektir.
Sessiz sinemanın son yılları, sesli sinemanın ilk yıllarında sinemada müzik kullanımına dair bir giriş…
Bu atölyede Maya Deren’in sessiz filmlerinden, Eisenstein’ın Prokofyev ile işbirliğine, ve oradan Hollywood’un ilk yıllarındaki müzik kullanımına dek olanları duyacağımız bir gezintiye çıkıyoruz.Chapin filmlerinde insan sesi kullanımının sesli filmlere tepkisinden, Ulmer’in “Kara Kedi” filmindeki klasik müzik kurgusuna kadar, “Casablanca” ve Wilder’ın “Double Indeminity” filmlerinin de içinde olduğu bir sinema ve müzik tarihi yolculuğuna hazır mısınız ?
Feyzi Erçin:
1970 yılında İstanbul’da doğan Feyzi Erçin 1988 yılında İstanbul Amerikan Robert Lisesi, 1993 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 1995 yılından beri serbest avukatlık yapan ve küçük yaşlardan beri müzikle ilgilenen Erçin, 2004 yılında Paris, 2012 yılında Varşova’da amatör piyano yarışmalarına katıldı. Bu süreçte Germaine Mounier, İdil Biret, Ayşegül Sarıca ve Emre Elivar gibi piyanistlerle çalışma fırsatı buldu. 2003 yılından beri Andante için yazılar yazan Feyzi Erçin bu bağlamda Varşova’da 2010 ve 2015 Chopin Piyano Yarışmalarını takip ederek, Venezuela’da El Sistema konulu bir fotoröportaj dahil, Simon Rattle, Daniel Barenboim, Ingolf Wunder gibi sanatçılarla röportajlar yapıp, birçok CD, DVD ve konser, opera eleştirisi yazdı.2010 yılından beri İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı Müzik Festivali Danışma Kurulu’nda yer almakta olan yazar, uzun bir dönem boyunca Boğaziçi Üniversitesi’nde “Sinemada Klasik Müzik” dersleri verdi.